سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وکیل مختصص پایه یک دادگستری خانواده و ملکی و خلع ید و طلاق

 

وکیل دعوی خلع ید 

خلع ید چیست

یکی از مهمترین دعاوی ملکی دعاوی خلع ید می باشد . امروزه با گسترش مراودات و معاملات در حوزه املاک متاسفانه شاهد اختلافات حقوقی افراد در حوزه املاک می باشیم .

در برخورد با اختلافات ملکی می بایستی به وکلای پایه یک دادگستری متخصص در دعاوی حقوقی مراجعه نماییم .

یکی از مهمترین دعاوی حقوقی دعاوی ملکی می باشد . موسسه حقوقی وکلای رای مثبت متشکل از گروهی از وکلای پایه یک دادگستری می باشد که به صورت تخصصی در زمینه های مختلف از جمله دعاوی ملکی شامل سرقفلی و الزام به تنظیم سند رسمی و پیش فروش ساختمان و … فعالیت می نماید .

یک وکیل حقوقی موفق که زمینه فعالیت تخصصی خود را وکالت ملکی قرار داده است می بایستی تسلط کامل به قوانین مربوط به امور حقوقی از جمله قراردادها و قوانین مربوط به املاک داشته باشد

یکی از دعاوی مبتلابه جامعه در حوزه املاک دعاوی مربوط به ان می باشد . دعوی خلع ید زمانی محقق می گردد که شخصی که سند رسمی ملک به نامش می باشد بنا به دلایلی متصرف ملک خود نمی باشد و در حال حاضر ملکش در تصرف و در ید اشخاص دیگر می باشد و متصرف از تحویل ملک به مالک امتناع می ورزد .

در این مواقع حضور وکیل پایه یک دادگستری و یا موسسه حقوقی ای که به صورت تخصصی در زمینه املاک فعالیت می نماید می تواند گره گشا و حافظ حقوق مالک باشد .

انواع طلاق

ماده1134قانون مدنی

طبق ماده 1143 قانون مدنی طلاق بر دو نوع است: بائن و رجعی

 طلاق بائن: در این نوع طلاق مرد حق رجوع مجدد به زن را ندارد و پس از جاری شدن صیغه طلاق زوجیت و تمام آثار آن از بین می رود.

یکی دیگر از انواع طلاق ،طلاق رجعی: مرد حق رجوع به زن در مدت عده (مدتی که زن حق ازدواج مجدد را ندارد و مدت آن سه طهر است) را دارد و طرفین بیشتر می توانند به رابطه خود و اصلاح آن بیندیشند.

زن در مدت عده طلاق رجعی همچنان همسر مرد تلقی شده و آثار زوجیت پابرجاست مثل اینکه مرد در این مدت باید به زن نفقه بپردازد. طبق ماده 1149 قانون مدنی رجوع یک عمل حقوقی یک جانبه است و اصولا از سوی شوهر انجام می پذیرد مگر در مواردی که زن حق رجوع داشته باشد.

ماده 1143 تا ماده 1149

در نظام حقوقی ما اصل بر رجعی بودن طلاق است مگر اینکه جزء مواردی باشد که طبق قانون، بائن در نظر گرفته شده است.

یکی از موارد انواع طلاق بائن است:

    طلاق قبل از آمیز     طلاق زن یائسه طلاق خلع و مبارات که زن رجوع نکرده باشد

    سومین طلاق بعد از سه ازدواج متوالی  طلاق دختر نابالغ    طلاق به حکم دادگاه

(به درخواست زن)

 

وکیل دعاوی ملکی

دعاوی ملکی حسب موضوع عمدتا در دادگاه‌های حقوقی رسیدگی می‌شوند و بعضا در اداره ثبت و دادگاه‌های کیفری هم دعاوی ملکی رسیدگی خواهند شد. دعاوی ملکی به دلیل ارزش و پیچیدگی جزو مهم‌ترین دعاوی به شمار می‌آیند و بسیار حائز اهمیت است که قبل از حضور در جلسه رسیدگی با یک وکیل دعاوی ملکی مشورت نموده باشید تا بتوانید راه کار مناسب و قانونی برای دفاع از حقوق مالی خود بیابید.

اگرچه بهترین روش این است که پرونده از طریق یک وکیل دعاوی ملکی پیگیری شود ولی در صورت عدم توانایی در خصوص سپردن پرونده به وکیل، یک مشاوره‌ی حقوقی نیز بسیار تاثیر‌گذار خواهد بود.

وکیل متخصص امور ملکی

وکیل متخصص در کشورهای توسعه یافته، در زمینه‌های خاص که صرفاً در آن زمینه تحصیل کرده و پرونده‌های خود را به آن زمینه‌ی به خصوص منحصر نموده است و بدین طریق مشغول خدمت رسانی می‌باشد، گفته می‌شود.

به‌طور مثال :

وکیل ملکی مطابق با مقررات و قوانین مربوط به اراضی و املاک و قوانین ثبتی عمل می‌نماید و صرفاً در همین حوزه فعالیت می‌کند . ودراین بین تعدادی از افراد، در هر شغلی، با درخشش خاص و بروز استعدادها و توانایی های منحصر به فرد، میتوانند در بین شاخص‌ترین و مجرب‌ترین افراد صنف مذکور قرارگیرند.

وکیل خانواده متخصص

وکیل منصف در تهران

وکیل دعاوی خانواده یک اصطلاح عامیانه است و هر شخصی که وکیل پایه یک دادگستری است می تواند برای دعاوی خانواده نیز قبول وکالت نموده و به آن موضوعات مبادرت ورزد.

مسائل حقوقی مربوط به خانواده از این جهت که سلامت در این حوزه منجر به پیشرفت و ترقی جامعه می گردد بسیار حائز اهمیت بوده و انواع مختلفی نیز دارند.

شاید به نظر برسد که پرونده های وکیل دعاوی خانواده ساده هستند و می توان به راحتی در آنها پیروز شد لیکن این عقیده بسیار نا آگاهانه است به این علت که بسیاری از افراد در خانواده ها نسبت به حق و حقوق خود واقف نیستند و به همین جهت نمی توانند از خود دفاع کنند و حقوق خود را مطالبه نمایند.

وکیل دعاوی خانواده بسیار گسترده بوده و وکالت خانواده شامل موضوعاتی از قبیل : شرایط طلاق، انواع طلاق، مطالبه مهریه و نحوه ی وصول مهریه، حضانت فرزندان، نفقه همسر و فرزند، طلاق توافقی، گواهی انحصار وراثت، تقسیم ترکه و بسیاری موضوعات دیگر می گردد.

 

ادرس : پاسداران خیابان شهید کلاهدوز(دولت) قبل از چهارراه دیباجی روبه‌روی خیابان محسنیان پ121 واحد3

021-78351

09121001614